Календарно-тематичне планування
№
з\п
Дата
Тема уроку
Матеріал підручника
Примітка
1
Фізика як навчальний предмет у
школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному
кабінеті
Фізика як природнича наука. Пізнання
природи. (7+1 год.)
2/1
Фізика як фундаментальна наука
про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок
фізики з іншими науками. Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні
тіла й фізичні явища.
§1-2
3/2
Речовина і поле. Основні
положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові
відомості про будову атома.
§2-3
4/3
Фізичні величини. Вимірювання.
Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних
величин.
§4
5/4
ІТБ. Л. р. № 1. «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни
поділки шкали приладу»
§4
ЛР №
1
6/5
ІТБ. Л. р. № 2. «Вимірювання об’єму твердих
тіл, рідин і сипких матеріалів»
§4
ЛР №
2
7/6
ІТБ. Л. р. № 3. «Вимірювання розмірів малих тіл
різними способами»
§4
ЛР №
3
8/7
Історичний характер фізичного
знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики.
§5
9/8
Контрольна робота № 1 з теми «Фізика як
природнича наука. Пізнання природи»
10
Навчальний проект №1.
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи щодо прояву й впливу
фізичних явищ на здоров’я й безпеку життєдіяльності, вирішення проблем
довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо.
Механічний рух (17 год)
11/1
Механічний рух. Відносність
руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка.
§6
12/2
Траєкторія. Шлях. Переміщення.
§7
13/3
Рівномірний прямолінійний рух.
Швидкість руху.
§8
14/4
Розв´язування задач
§9
15/5
Графіки рівномірного прямолінійного
руху.
§10
16/6
Розв´язування задач.
§10
17/7
Прямолінійний нерівномірний
рух. Середня швидкість нерівномірного руху.
§11
18/8
Розв´язування задач
§11
19/9
Рівномірний рух матеріальної
точки по колу. Період обертання.
§12
21/10
Розв´язування задач
§12
22/11
ІТБ. Л. р. № 4. «Визначення періоду обертання
тіла»
§12 ЛР № 4
23/12
Коливальний рух. Амплітуда
коливань. Період коливань. Маятники.
§13
24/13
Розв´язування задач.
§13
25/14
ІТБ. № 5. «Дослідження коливань нитяного
маятника»
§13
ЛР №
5
26/15
Розв´язування задач.
с.92
– 93
27/16
Контрольна робота № 2 з теми «Механічний рух»
28/17
Навчальний проект № 2.
Навчальні
ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи на аналіз механічного руху
учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з
прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі;
уміння вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях.
Взаємодія тіл. Сила (26 год )
29/1
Явище інерції. Інертність тіла.
Маса тіла.
§14,
§15
30/2
ІТБ. Л.р. № 6. «Вимірювання маси тіл методом
зважування»
§15
ЛР №
6
31/3
Густина речовини.
§16
32/3
Розв´язування задач
§17
33/4
ІТБ Л. р. № 7. «Визначення густини речовини»
§15ЛР
№ 7
34/5
Взаємодія тіл. Сила.Додавання
сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.
§18
35/6
Розв´язування задач
36/7
Сила тяжіння.
§20
37/8
Деформація. Сила пружності.
Закон Гука.
§19
38/9
ІТБ Л. р. № 8. «Дослідження пружних властивостей
тіл»
§19 ЛР № 8
39/10
Розв´язування задач
40/11
Вага тіла. Невагомість.
§20
41/12
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт
тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.
§21
42/13
ІТБ. Л. р. № 9. «Визначення коефіцієнта тертя
ковзання»
§21 ЛР № 9
43/14
Розв´язування задач
44/15
Контрольна робота № 3 з теми «Взаємодія тіл.
Сила»
45/16
Тиск твердих тіл на поверхню.
Сила тиску.
§22
46/17
Розв´язування задач.
47/18
Тиск рідин і газів. Закон
Паскаля.
§23,
24
48/19
Атмосферний тиск. Дослід
Торрічеллі. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри Розв´язування задач
§25
49/20
Сполучені посудини. Манометри.
§26
50/21
Розв´язування задач.
51/22
Виштовхувальна сила в рідинах і
газах. Закон Архімеда.
§27
52/23
ІТБ Л. р. № 10. «З’ясування умов плавання тіла»
§27ЛР№ 10
53/24
Розв´язування задач
§28
54/25
Розв´язування задач
§29
55/26
Контрольна робота № 4 з теми «Взаємодія тіл.
Тиск»
56
Навчальний проект № 3
Навчальні
ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на аналіз
явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки;
матеріали з досягнення українських конструкторів у суднобудуванні,
повітроплаванні тощо
Механічна робота та енергія
(11+1 год.)
57/1
Механічна робота. Потужність.
§30 §31
58/2
Розв´язування задач
59/3
Механічна енергія та її види.
§32
60/4
Закон збереження й перетворення
енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
§33
61/5
Прості механізми. Момент сили.
Важіль. Умови рівноваги важеля.
§34
62/6
Розв´язування задач
63/7
ІТБ Л. р. № 11. «Вивчення умови рівноваги
важеля»
§34ЛР№ 11
64/8
Коефіцієнт корисної дії
механізмів.
§35
65/9
ІТБ № 12. «Визначення ККД простого механізму»
§35ЛР№ 12
66/10
Розв´язування задач
67/11
Узагальнюючий урок
68/12
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та
енергія»
69
Навчальний проект № 4
70
Екскурсія
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:
ситуативні вправи й задачі на застосування закону збереження енергії,
розрахунок параметрів простих механізмів, умов їх безпечного використання;
інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у
машинобудуванні й будівництві.
№
з\п
Дата
Тема уроку
Матеріал підручника
Примітка
1
Фізика як навчальний предмет у
школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному
кабінеті
Фізика як природнича наука. Пізнання
природи. (7+1 год.)
2/1
Фізика як фундаментальна наука
про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок
фізики з іншими науками. Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні
тіла й фізичні явища.
§1-2
3/2
Речовина і поле. Основні
положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові
відомості про будову атома.
§2-3
4/3
Фізичні величини. Вимірювання.
Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних
величин.
§4
5/4
ІТБ. Л. р. № 1. «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни
поділки шкали приладу»
§4
ЛР №
1
6/5
ІТБ. Л. р. № 2. «Вимірювання об’єму твердих
тіл, рідин і сипких матеріалів»
§4
ЛР №
2
7/6
ІТБ. Л. р. № 3. «Вимірювання розмірів малих тіл
різними способами»
§4
ЛР №
3
8/7
Історичний характер фізичного
знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики.
§5
9/8
Контрольна робота № 1 з теми «Фізика як
природнича наука. Пізнання природи»
10
Навчальний проект №1.
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи щодо прояву й впливу
фізичних явищ на здоров’я й безпеку життєдіяльності, вирішення проблем
довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо.
Механічний рух (17 год)
11/1
Механічний рух. Відносність
руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка.
§6
12/2
Траєкторія. Шлях. Переміщення.
§7
13/3
Рівномірний прямолінійний рух.
Швидкість руху.
§8
14/4
Розв´язування задач
§9
15/5
Графіки рівномірного прямолінійного
руху.
§10
16/6
Розв´язування задач.
§10
17/7
Прямолінійний нерівномірний
рух. Середня швидкість нерівномірного руху.
§11
18/8
Розв´язування задач
§11
19/9
Рівномірний рух матеріальної
точки по колу. Період обертання.
§12
21/10
Розв´язування задач
§12
22/11
ІТБ. Л. р. № 4. «Визначення періоду обертання
тіла»
§12 ЛР № 4
23/12
Коливальний рух. Амплітуда
коливань. Період коливань. Маятники.
§13
24/13
Розв´язування задач.
§13
25/14
ІТБ. № 5. «Дослідження коливань нитяного
маятника»
§13
ЛР №
5
26/15
Розв´язування задач.
с.92
– 93
27/16
Контрольна робота № 2 з теми «Механічний рух»
28/17
Навчальний проект № 2.
Навчальні
ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи на аналіз механічного руху
учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з
прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі;
уміння вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях.
Взаємодія тіл. Сила (26 год )
29/1
Явище інерції. Інертність тіла.
Маса тіла.
§14,
§15
30/2
ІТБ. Л.р. № 6. «Вимірювання маси тіл методом
зважування»
§15
ЛР №
6
31/3
Густина речовини.
§16
32/3
Розв´язування задач
§17
33/4
ІТБ Л. р. № 7. «Визначення густини речовини»
§15ЛР
№ 7
34/5
Взаємодія тіл. Сила.Додавання
сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.
§18
35/6
Розв´язування задач
36/7
Сила тяжіння.
§20
37/8
Деформація. Сила пружності.
Закон Гука.
§19
38/9
ІТБ Л. р. № 8. «Дослідження пружних властивостей
тіл»
§19 ЛР № 8
39/10
Розв´язування задач
40/11
Вага тіла. Невагомість.
§20
41/12
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт
тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.
§21
42/13
ІТБ. Л. р. № 9. «Визначення коефіцієнта тертя
ковзання»
§21 ЛР № 9
43/14
Розв´язування задач
44/15
Контрольна робота № 3 з теми «Взаємодія тіл.
Сила»
45/16
Тиск твердих тіл на поверхню.
Сила тиску.
§22
46/17
Розв´язування задач.
47/18
Тиск рідин і газів. Закон
Паскаля.
§23,
24
48/19
Атмосферний тиск. Дослід
Торрічеллі. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри Розв´язування задач
§25
49/20
Сполучені посудини. Манометри.
§26
50/21
Розв´язування задач.
51/22
Виштовхувальна сила в рідинах і
газах. Закон Архімеда.
§27
52/23
ІТБ Л. р. № 10. «З’ясування умов плавання тіла»
§27ЛР№ 10
53/24
Розв´язування задач
§28
54/25
Розв´язування задач
§29
55/26
Контрольна робота № 4 з теми «Взаємодія тіл.
Тиск»
56
Навчальний проект № 3
Навчальні
ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на аналіз
явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки;
матеріали з досягнення українських конструкторів у суднобудуванні,
повітроплаванні тощо
Механічна робота та енергія
(11+1 год.)
57/1
Механічна робота. Потужність.
§30 §31
58/2
Розв´язування задач
59/3
Механічна енергія та її види.
§32
60/4
Закон збереження й перетворення
енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
§33
61/5
Прості механізми. Момент сили.
Важіль. Умови рівноваги важеля.
§34
62/6
Розв´язування задач
63/7
ІТБ Л. р. № 11. «Вивчення умови рівноваги
важеля»
§34ЛР№ 11
64/8
Коефіцієнт корисної дії
механізмів.
§35
65/9
ІТБ № 12. «Визначення ККД простого механізму»
§35ЛР№ 12
66/10
Розв´язування задач
67/11
Узагальнюючий урок
68/12
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та
енергія»
69
Навчальний проект № 4
70
Екскурсія
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:
ситуативні вправи й задачі на застосування закону збереження енергії,
розрахунок параметрів простих механізмів, умов їх безпечного використання;
інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у
машинобудуванні й будівництві.